Roliga historier...

En framstående politiker måste kunna förutse vad som ska hända.
Och efteråt måste han kunna förklara varför det inte hände.


Den gamla bondmoran har skaffat sig två granna tuppar till sin enda höna.
När sonen kommer på besök undrar han förstås varför hon har två tuppar.
- Jo, svarar hon, den här hönan ska inte behöva ha samma glädjelösa ungdom som jag haft


- Varför kommer norrmännen aldrig till Göteborg?
- Vet inte!
- När de har kommit halvvägs kommer de till en skylt där det står: Backa (500 meter).


Fängelsedirektören till en av fångvaktarna:
- Hur kunde fången rymma?
- Han hade nycklarna, direktörn.
- Aha! han hade stulit dem.
- Nej direktörn, han hade vunnit dem i poker.


Efter matchen gick lagkaptenen för det förlorande laget fram till domaren och frågade:
- Vad heter din hund?
- Hund? Jag har ingen hund?
- Va! Blind - och ingen hund!


Telefonen ringer:
- Får jag tala med Lars.
- Här finns ingen Lars.
- Då borde ni skaffa er en då.
- Det var ju det vi höll på med när ni avbröt oss...


Nå, Marcuz, kan du räkna till tio?
- Ja magistern, ett, två, tre, fyra, fem, sju, åtta, nio, tio!
- Nja, det var ju inte riktigt bra. Du glömde ju en siffra!
- Jo, jag vet, men mamma har sagt att jag inte får säga det ordet.


Läraren försökte klargöra skillnaden mellan mitt och ditt:
- Olle, om jag stoppar handen i din fars ficka och plockar fram en tia, vad är jag då?
- Trollkonstnär, magistern.

Ha det så göt idag...

//Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0